torsdag 9 juli 2015

Realty income corp (O)



Investerade i Realty Income corp efter helgens granskning av dem. Har en plan att jag ska månadsspara i de bolaget nu när Avanza har så lågt courtage 1 USD per order så passar bra att månadsspara. Köpte in mig på krusen 46,32 USD vilket innebär en utdelning på 4,9% som känns helt okej. Kommer fylla på varje månad nu under de här året iaf så för mig gör det inget om kursen går ner en aning under året. De är mitt första innehav som kommer att ge mig utdelning varje månad så något nytt men känns helt rätt och trevligt med utdelning varje månad även om den inte blir så hög i början. Men blir roligt att följa ökningen och samtidigt se att jag får en högre utdelning för varje månad.

Nu ska jag in på Adlibris och kolla om jag hittar nå bra att läsa till semester dem har fyra pocket för 99kr nu så det är ju ett fantastiskt pris.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar