söndag 14 juni 2015

Portföljen 20150614

Eftersom det är så grått och segt väder så passar jag på att läsa på om några bolag som jag är intresserade av att investera i. Något jag tycker saknas i min portfölj är ett bolag med inriktning mot dagligvaruhandel och de två jag kollar på är Axfood och Ica Gruppen. Vilket föredrar ni av dem två? Kommer inte bli något köp nu men till hösten ska det fyllas på med något bolag mot dagligvaruhandel. Kan även bli Clas Ohlson igen men vi får se hur det ser ut i höst.

Satt och gjorde en sammanställning på utdelningarna som jag fått i år och ser en fin förbättring i jämförelse med förra året. Förändringen på utdelningen jag fick från 2013-2014 var en ökning med 392% förändringen mellan 2014-2015 blev en ökning med 329% fast då är inte året slut så kan ju eventuellt bli en utdelning i september också eftersom jag har planen att köpa Clas Ohlson efter sommaren. Ganska lätt att ha en så pass bra ökning på utdelningen så här i början. Tror ni jag lyckas med en ökning över 300% även till nästa år? De är mitt mål iaf.

Här kommer en presentation av hur min aktieportfölj ser ut per 20150614.


Eftersom jag sitter och kollar på ett nytt ljudsystem till hemmet och vill ha ett från Bose så sitter jag just nu och kollar på citiboard.se Sveriges största nätloppis, där finns det mycket produkter från Bose till riktigt bra priser. Hittade detta i Stockholm som jag skrivit till och kollat om de finns kvar. Halva priset är ju aldrig fel om det är som det står i nyskick. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar