lördag 13 juni 2015

Dåligt med uppdateringar här sen i mars!!

Ska bli skärpning nu och börja uppdatera sidan allt mer igen.
Det har vart en hel del som hänt både på börsen och i min portfölj sen i mars, så har en del att ta igen.. Sista inlägget jag skrev då skrev jag om att jag inte kunde hålla mig och köpte Castellum på 134,20kr vilket jag då tyckte var lite dyrt, men sen fortsatte Castellum upp till ca 140kr innan vändningen kom i slutet på april och efter de har de fortsatt ner så nu i onsdags köpte jag igen till en kurs på 118,9kr så fick ner min genomsnittliga omkostnad en del iaf. känns bra att ha en större post i Castellum nu och fortsätter vi ner så är det inte omöjligt att jag köper ännu mer i Castellum.

Har under maj sålt Clas Ohlson vilket kändes rätt efter den kraftiga uppgången under året. Men tror aktien kommer gå ner lite nu som vi såg ett tecken på i fredags efter en solid rapport från bolaget och aktien sjönk lite under dagen. kan bli aktuellt med ett köp i slutet på sommaren så man är med på deras sena utdelning om det är så att aktien gått ner tillräckligt.

Ett annat bolag jag köpt under maj är Cloetta som sticker ut lite från min portfölj och mitt tänk med att dem inte har någon utdelning i dagsläget men jag tror på bolaget när dem har börjat gå över mot allt mer nyttigt godis och alternativ till godis. Det är en liten chansning jag gör men har inte köpt för så mycket.

tack för ikväll, kan hända att jag kommer med en sammanställning av portföljen imorgon......    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar